تعمیرات پکیج ایران رادیاتور و بوتان

تعمیر انواع پکیج بوتان سرویس انواع پکیج ایران رادیاتور

تعمیرات پکیج ایران رادیاتور و بوتان

تعمیر انواع پکیج بوتان سرویس انواع پکیج ایران رادیاتور

تعمیرگاه تخصصی پکیج های بوتان و ایران رادیاتور در تهران با 5 شعبه در سراسر تهران فوری تعمیر و سرویس در محل با سرویسکاران مجرب و حرفه ای و باتجربه

بایگانی
  • ۰
  • ۰

آشنایی با قطعات داخلی پکیج دیواری در این مقاله به منظور افزایش آگاهی و آشنایی شما عزیزان شرح داده شده است. با مطالعه این راهنمای قطعات پکیج می توانید از کار هر قطعه در پکیج اطلاع یابید. پکیج های دیواری با توجه به مزایایی که دارند یکی از رایج ترین و پر استفاده ترین سیستم های گرمایشی می باشند. پکیج های دیواری دارای اندازه و حجم های بسیار کوچکی به اندازه ی آبگرمکن هستند. با ما همراه باشید.

تعمیر پکیج بوتان

قطعات داخلی پکیج دیواری

پرشر سویچ آب

پرشر سوییچ قطعه ای است که فشار آب مدار گرمایش را کنترل می نماید. پرشرسویچ آب در کلیه مراحل کاری پکیج مدار آن کنترل می شود و در صورت کاهش فشار آب مدار گرمایشی، پرشر سویچ آب باز می شود و ادامه مراحل بعدی را اجازه نمی دهد.

اگر فشار آب مدار گرمایش بیشتر از0.6 باشد مدار پرشر سویچ آب  بسته می شود و پکیج به کارخود ادامه می دهد.

اگر فشار آب مدار گرمایش در حالت نرمال باشد یعنی بیشتر از 0.6 بار باشد، می توان با اهم متر مدار برق پرشر سوییچ را کنترل کرد و اگر مدار بسته باشد پرشر سوییچ آب سالم است و در غیر این صورت خراب می باشد.

سرویس پکیج بوتان

۱-برد پکیج دیواری:

مغز پکیج دیواری در واقع برد آن است که وظیفه آن این است که ورودی و خروجی دستگاه را تجزیه و تحلیل نماید.

معرفی ورودی و خروجی پکیج دیواری:

یکی دیگر از قطعات داخلی پکیج دیواری ورودی ها هستند که شامل دو شاخه برق، ترمیستورها، کلید انتخاب فصل، پتانسیومترها، سنسور شعله، کلید جریان یا فلوسویچ می باشد.

خروجی ها نیز شامل شیر ۳ طرفه، شیر گاز ورودی، پمپ سیرکولاسیون، برد جرقه، لامپ خطا، برد جرقه یا همان ترانس جرقه  که برق ۲۲۰ ولت شهری را به برق۱۲۰۰۰ولت تبدیل می نماید.

المان های نصب شده روی برد پکیج دیواری تعمیر پکیج ایران رادیاتور

الف – رله : یک سوئیچ الکترومکانیکی است که متشکل از یک بوبین و یک سری کنتاکت می باشد.

ب – ترانس تغذیه : کار این قطعه تبدیل برق ۲۲۰ ولت متناوب شهری را به ۹ولت و ۱۸ ولت متناوب می باشد.

ج – فیوز: در ورودی برق اصلی به دستگاه  فیوز قرار دارد و در مقابل هر نوع اتصال کوتاه عمل کرده و برق ورودی به برد را قطع می نماید. این قطعه را نمی توان تعمیر کرد و بایستی پس از رفع عیب مدار از اتصالات احتمالی یا کشیدن جریان اضافی تعویض شود.

د – آی سی رگولاتور: به علت حساسیت زیاد قطعات الکترونیکی ضروری است ولتاژ تغذیه و قطعات کاملا ثابت و صاف و بدون نوسان باشد و برای این اهداف IC  به کار برده می شود.

۲-وریستور:

این قطعه نوعی مقاومت وابسته به ولتاژ می باشد که جهت حفاظت از قطعات و مدارات الکترونیکی در برابر ولتاژ اضافی مورد استفاده قرار می گیرد . این قطعه در مدار با مصرف کننده به صورت موازی قرار می گیرد.

۳-ترمیستور:

ترمیستور یک مقاومت حساس به درجه حرارت از جنس نیمه هادی است. دو نوع ترمیستور وجود دارد: ترمیستور با ضریب حرارتی مثبت : (PTC) مقدار مقاومت این نوع ترمیستوربا افزایش دما بالا می رود.

۲ - ترمیستور با ضریب حرارتی منفی : NTC  مقدار مقاومت این نوع ترمیستور با کاهش دما کم می شود.

۴- کلید جریان یا فلوسویچ:

این قطعه در مسیر آب ورودی به شوفاژ دیواری قرار گرفته است و همچون یک کلید موجب قطع و وصل جریان الکتریکی می شود. در داخل فلوسویچ قطعه های شناور قرار گرفته که می تواند بالا و پایین برود.

۵- برد جرقه پکیج:

این قطعه ولتاز ورودی را چندین برابر می کند و ان را به مشعل انتقال می دهد. به دلیل Erth بودن بدنه مشعل و 12000 ولت بودن ولتاژ در فاصله ای کمتراز CM۱ قوس الکتریکی در پره های مشعل ایجاد می شود و در صورت باز بودن گاز در مشعل شعله ایجاد می شود.

سرویس پکیج ایران رادیاتور

۶- شیرسه طرفه در پکیج دیواری:

شیر سه راهه از دیگر قطعات پکیج دیواری می باشد که تغییر مسیر عبور آبگرم از مدار شوفاژ به مدار آبگرم مصرفی به وسیله این شیر انجام می گردد .

۷- پمپ سیرکولاسیونیا پمپ خطی:

برای جبران افت فشار مدار گرمایش و گردش آب گرم در مسیر بسته گرمایش این پمپ به کار می رود. این پمپ به وسیله یک عدد خازن که به طور سری در مدار الکتریکی آن نصب شده راه اندازی می شود.

۸-شیر پرکن پکیج:

شیر پر کن آب گیری پکیج را انجام می دهد. این شیر بین پکیج حرارتی و لوله ی آب سرد ورودی به پکیج قرار گرفته است و با باز کردن این شیر آب را به اندازه ی نرمال و مجاز 1.5 بار وارد سیستم می کند.

۹-شیر تخلیه ی آب مدار گرمایش:

در صورت خرابی و تعمیرات و سرویس پکیج  دیواری می توان آب داخل سیستم را از این طریق تخلیه کرد.

۱۰- سنسور حرارتی مدار آبگرم مصرفی یا NTC  :

این قطعه برای حس کردن دمای لوله ی مبدل مربوط به آب گرم مصرفی نصب می شود و در حالتی که دمای لوله نرمال شود موجب خاموش شدن مشعل دستگاه می شود تا از ایجاد هر گونه حادثه جلوگیری به عمل آید.

۱۱ -شیر اطمینان پکیج دیواری:

نوعی شیر حساس به دما و فشار است و برای مواقعی که فشار کاری سیستم بیشتر از 3 بار شود و یا زمانی که دمای سیستم از حالت نرمال بالاتر رود با باز شدن مجرای خروجی این شیر فشار و آب اضافی از سیستم خارج می شود و در حقیقت یک نوع شیر ایمنی به شمار می رود .

حس گر فشار آب: وقتی که فشار سیستم از حد نرمال کمتر شود یعنی به Bar ۱ برسد از روشن شدن دستگاه جلوگیری می کند .

۱۲-گیج دما و فشار:

همان فشار سنج و دماسنج می باشد که بر روی بدنه ی پکیج قرار گرفته است و فشار و دمای سیستم را برای کاربران مشخص می کند .

۱۳- NTC یا کلید حرارتی مدار گرمایش:

دمای خط لوله ی آب مدار گرمایش را کنترل می کند و وقتی که دمای خط لوله به دمای تنظیم شده رسید مشعل را خاموش می کند.

۱۴- سنسور دود:

یکی دیگر از قطعات داخلی پکیج دیواری ترموستات دود یا سنسور دود در بالای کلاهک تعدیل قرار می گیرد و زمانی که دودکش به هر علتی به خوبی وظیفه خود را انجام ندهد، کلاهک تعدیل داغ می گردد و این حرارت بالا توسط سنسور حس می شود و به برد فرمان دستور خاموش کردن سیستم را می دهد.

منبع : قطعات داخلی پکیج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی